تبلیغات
کارشناسی تعاون وامور رفاهی - 5قاعده ارتباط سازنده
یکشنبه 6 دی 1388

5قاعده ارتباط سازنده

   نوشته شده توسط: کارشناس مسئول تعاون و امور رفاهی    

قاعده اول:افکار و احساسات خود را با ضمیر من بیان کنید.

قاعده دوم:درباره ویژگی های فرد مقابل کلی گویی نکنید.مثلا شما بی ملاحظه هستید. در عوض بر اعمال و رفتارهای خاص متمرکز شوید.مثلا می خواهم درکارهی درسی به من کمک کنید.

قاعده سوم:از مطلق جلوه دادن امور با استفاده از کلماتی مانند هرگز و همیشه بپرهیزید.مثل شما هرگز کمک نمی کنید.در مقابل سعی کنید یک نگرش مثبتی ایجاد کنید،مثلا گاهی اوقات مرتب هستید اما دلم می خواهد بیشتر از این مرتب باشید.

قاعده چهارم :استفاده از زمان مناسب. سعی کنید بی درنگ نسبت به رفتار طرف مقابل واکنش مناسب در فرصت مناسب  نشان دهید.

قاعده پنجم:سعی کنید سازنده و راهگشا باشید. وقتی می گویید از بعضی چیزها خوشتان نمی آید این را هم بگویید که از چه چیزهایی خوشتان می آید.

منبع:مهارتهای زندگی تالیف کریس.ال.کلینکه


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.